perjantai 15. elokuuta 2014

Kannustamisen taito

Tämä viikko oli meidän perheessä erityinen ja jännittävä. Pikkuherran isoveli aloitti koulun ja se sai meidät kaikki pienen jännityksen valtaan:"meneekö kaikki hyvin?", "lähteekö koulu sujumaan?" ja "löytyykö uusia kavereita?". Koko viikko oli pientä kannustusta, eteenpäin potkimista ja positiivisen ilmapiiriin luomista koulunkäynnin ympärille. 

Samanlaista kannustamista meistä kaikki tai ainakin minä tarvitsen liikkumiseen aina välillä. Vaikka sisäisesti olen yksilöurheilija henkeen ja vereen, niin rakastan myös ryhmäliikuntaa, koska niillä tunneilla saan sitä välillä kaipaamaani kannustusta ja eteenpäin potkimista. Ainakin toivon niin. Välillä törmää valitettavasti ohjaajiin, jotka aloittavat tunnin huutamalla naama punaisena et:"sattuuhan?" tai "olethan hapoilla?". Voi kannustaa joitakin, muttei minua. Jotenkin koen, että negatiivisuuden kautta kannustaminen ei ainakaan itselle uppoa sitten yhtään. Eikä se, kun ohjaaja kertoo oman sairaskertomuksensa ja listan syistä, miksei itse jaksa tai pysty juuri nyt. Olen ehkä turhankin yksinkertainen, koska itselle parhaimpina kannusteina toimii yksinkertaiset ja lyhyet kannustukset ja hyvin suunnitelma tunti sopivine biiseineen :) Tyyliin "jaksaa, jaksaa" riittää mulle. Millainen kannustus sopii sulle?

Isoveljen eka kouluviikko saatiin hyvällä mielellä päätökseen, uusia kavereita löytyi ja innostus koulua kohtaan saatiin syntymään. Huomenna kannustaminen jatkuu, kun uki tulee juoksemaan HCM:n ja lapset pääsevät ekaa kertaa stadikalle. Peukut pystyyn siis ukille huomiseen koitokseen! Ehkä ensi vuonna HCM:llä starttaa myös meidän isi.

Alla pikkuherra kannustaa ja seuraa silmä tarkkana yleisurheilun EM-kisoja :)

Ja ai niin, olen minä tällä viikolla treenaillukkin! Alkuviikolla siis juoksin, keskiviikkona spinnailin ja eilen kävin muokkauksessa, jossa löysin taas kauan kadoksissa olleet keskivartalolihakseni :) ja tämä säätöpäivä meni treenauksen puolelta vapaapäiväksi, vaikka koko ajan tuli juostua paikasta toiseen tukka putkella! 

Kannustetaan toisiamme! 



2 kommenttia:

  1. Samaa mieltä noista ohjaajista! Huomaa kyllä heti kuka on hyvä tai huono. Menee into lajiin jos ohjaaja on huono! Tsemppiä Ukille huomiselle ja teidän koulutaipaleelle! Siun blogi tsemppaa miutki lenkille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihana kuulla, et tsemppaan sinuu lenkille :) IHAN PARASTA!
      Uki juoksi eilen niin hienosti, oon hänestä niin ylpee <3 ihanaa ja liikunnallista viikkoa!

      Poista